Ankieta (II)

Jacy studenci brali udział w ankiecie? Jak widać zebrała się grupka osób z naszego uniwersytetu - wina mojej propagacji na grupie fb 😀

























































Tutaj zatrzymam się na chwilę. W porównaniu do zeszłego roku w ankiecie wzięło udział więcej studentów starszych lat, co może przekładać się na ich większe doświadczenie i lepiej wyrobioną opinię. Być może dlatego w tym roku tylko 66,7% osób poleciłoby swój uniwersytet znajomemu, a aż 12,3% by go odradzało (w porównaniu w ubiegłej edycji było to 80,8% do 6,7%). A jeśli to jednak sprawka innego czynnika?

A teraz najważniejsza część dla naszych nowych kolegów, czyli opinie o danych uczelniach 😊 Czy poleciłbyś znajomemu swoją uczelnię? (podaję od razu roczniki osób, które to napisały)

ŚUM 
TAK - rok IV, I, III, II, I Katowice, I Zabrze, I, III 
NIE - 
WAHAM SIĘ - rok IV Kato (Minusy: Liczne zmiany w ostanim czasie dotyczącym progu zdawalnosci -podwyższenie, duże parcie że strony dziekanatu na lepsze wyniki leku, nie koniecznie przekładające się na lepsze kształcenie nie których katedr, grupy cwieczniowe liczne
Plusy: Katowice super miasto :) wszędzie blisko, liczne szpitale, różnorodność przypadków, fajni ludzie, możliwość rozwoju), I rok (Duże różnice pomiędzy poziomem zajęć w zależności od asystentów), rok III Kato (Ogrom studentów, liczne (ponad 20-osobowe) grupy, zajęcia kliniczne - dużo grup na jednym oddziale, ćwiczenie w 6-osobowych sekcjach - ciężki dostęp do pacjenta, większość lekarzy znużona studentami - ponad pół czasu na zajęciach to podpieranie ścian (choć zdarzają się też tacy, z którymi zajęcia to czysta przyjemność i wiele się z nich wynosi), większość katedr nieprzychylna studentom)

Bydgoszcz
TAK - 
NIE - I rok
WAHAM SIĘ - I rok (brak organizacji, za dużo przedmiotów w nieprzemyślanym układzie), rok III (Został zmieniony program od 1 roku (moduły), uważam że jest o wiele ciężej niż my mieliśmy, do tego stopnia ze ciezko to ogarnac, oprocz tego uczelnia dosyc slabo wypada w rankingach LEK), rok II (Zmiany w programie nauczania pierwszego roku, wprowadzenie modulow, rok I (Wprowadzenie nauczania modułowego spowodowało skondensowanie dużej ilości ciężkich przedmiotów na pierwszym roku)

UMB
TAK - I, I, II, III
NIE -
WAHAM SIĘ -

Opole
TAK - I
NIE -
WAHAM SIĘ - rok I (Praktyki tylko w miejscu studiów, anatomią rozciągnięta na dwa lata utrudnia przenosiny.)


GUMed
TAK - I, I, III, I , II, III, I , III, I , III, I dietetyka, I analityka
NIE -
WAHAM SIĘ -

Łódź
TAK - I, IV, II, I , I, I stoma, I genetyka
NIE -
WAHAM SIĘ -

UR
TAK - I, II, I, II, II, III, II, II, III, I, II, II, I, II, II
NIE - I rok (Totalny chaos, niesprawiedliwe ocenianie, wyścig szczurów, brak wzajemnej pomocy w grupach), II (Niezorganizowane przedmioty, brak banków pytań, prowadzący nie trzymają się regulaminu, nie jest to uczelnia medyczna), I (Jest to młoda uczelnia. Popełniana jest masa błędów logistycznych i brakuje szacunku do studentów. Ale ciągle się rozwija i ma się możliwość do zyskania świetnego wykształcenia.), III (Generalnie nie polecam medycyny. Nie warto, nikt wam tego nie powie, bo boją się przyznać, ale taka jest smutna prawda)
WAHAM SIĘ - II rok (słaba organizacja), I, I (Słabi profesorowie, okropna organizacja, złe podejście do studenta), I (Jest to młoda uczelnia. Popełniana jest masa błędów logistycznych i brakuje szacunku do studentów. Ale ciągle się rozwija i ma się możliwość do zyskania świetnego wykształcenia.), I (Uczelnia nie ma jakiegoś wybitnego poziomu, wszystko jest dość chaotyczne i bywa nieprzyjazne studentom, ale bez specjalnej tragedii - da się przeżyć), III (burdel organizacyjny), II (jest to kierunek początkujący na tej uczelni i jeszcze nie wszystko jest dopracowane w sprawach organizacyjnych), III (Ze względu na brak doświadczenia administracji oraz niektórych prowadzących oraz brak chęci poprawy na lepsze)


CMUJ
TAK - III, I, III, I, III
NIE -
WAHAM SIĘ - III rok (Wyscig szczurow, uklady i ukladziki, studenci, prowadzacy i profesorowie uwazaja sie za bogow. Troche pokory ludzie!!!!), V (nie poleciłbym ogólnie medycyny, kazda uczelnia jest podobna)

WUM
TAK - I, II, II, I, I
NIE - II (Za dużo ludzi, ciagle donosy i nieprzychylność katedr i asystentów), I (Z daleka od WUMu!), I (zle traktowanie studentow, jestes tylko liczba i nic nie znaczysz, jedna osoba w jedna czy w druga, duzo by pisac :)
WAHAM SIĘ -

Wrocław
TAK - III weterynaria, I
NIE -
WAHAM SIĘ - II dietetyka (Mogę wypowiedzieć się wyłącznie na temat WNOZu, który pozostawia wiele do życzenia. Już same praktyki na dietetyce są żartem (obieranie ziemniaków) .Na temat innych wydziałów znam jedynie zaslyszane od znajomych plotki, których myślę, że nie warto powtarzać (poza tym sa skrajnie różne)


UMLUB
TAK - I, III, I farmacja, I stoma,
NIE -
WAHAM SIĘ - I (Od mojego roku wprowadzili nauczanie modułowe które niekoniecznie wyszło nam na dobre. Na rok 2018/19 mają nowy ulepszony trochę plan, ale kto wie czego znowu nie wymyślą. Jest ryzyko że znowu niekoniecznie może wszystko wypalić:) Ale ogólnie atmosferę na uczelni polecam.), II (Wszedł system modułowy i po rozmowach z asystentami i znajomymi z pierwszego roku wydaje się ten system wielka pomyłka, nikt nie wyrabia z nauką, do tego jest masa poprawek. Ale już od kolejnego roku (2 rok) nie będą mieli systemu modułowego, nie wiem jak nowi studenci :)


UMP
TAK - I, V, II, II, II, I analityka
NIE - II (Brak szacunku władz uczelni do studentów. Większe skupianie się na zaoszczedzaniu pieniędzy niż na efektach naszego nauczania. Władze nie liczę się z naszym zdaniem. Zbyt dużo czasu trzeba poświęcać niepotrzebnym przedmiotom, przez co mniej zostaje na ważne i bardziej potrzebne. Banki pytań wchodzą czasem w 100%, co z biegiem czasu wymusza na nas robienie z większym zaangażowaniem testów z poprzednich lat, niż faktyczne uczenie się materiału dla jego zrozumienia. Egzaminy, testy i kolokwia są przesadnie szczegółowe, czesto jest tak, że nią są to pytania o istotę problemu i zagadnienia, a raczej o podpis pod obrazkiem z książki, która jest trzecią pozycją w literaturze uzupełniającej.)
WAHAM SIĘ - I farmacja

UZ
TAK - II, II
NIE -
WAHAM SIĘ -

PUM
TAK - I, V
NIE -
WAHAM SIĘ -

UWM
TAK -
NIE -
WAHAM SIĘ - I rok (Z jednej strony - bardzo dobre wyposażenie uczelni, dobre preparaty, wysokie wymagania, nowe i świetnie wyposażone Centrum Symulacji Medycznej, praktyczne przedmioty od początku studiów, ale z drugiej - no właśnie, wysokie wymagania, medycynę można skończyć i zostać lekarzem na uczelni, gdzie jest łatwiej. W Olsztynie są wyższe progi zaliczenia przedmiotów m.in. anatomii niż na innych uczelniach:)

UJK
TAK -
NIE - II rok (Panuje kompletna dezorganizacja oraz braki kadrowe. Władze uczelni nie szanują studentów. Prawa studenta nie są respektowane.)
WAHAM SIĘ -

Jak widać, rzadko zdarzają się jednoznaczne opinie. W tym rozstawieniu najlepiej wypadają PUM, Łódź, UZ, GUMed, UMB. Co ważne, miasta te nie miały negatywnych opinii również w zeszłych latach ( + Bydgoszcz, Kielce i Rzeszów).

Rzucił mi się w oczy problem modułów. Pojawiły się głosy, że nie jest to dobre rozwiązanie - głównie ze względu na duże obciążenie nauką... Macie jakieś doświadczenie związane z modułami? 😏

Co do Rzeszowa - na obecnym I roku okazało się, że atmosfera i stosunki między studentami mogą być jednak słabe. Nie wiem, co się podziało, ale podobno stworzyła się rywalizacja między grupami, wyścig szczurów, brak wzajemnej pomocy... Ciężko mi cokolwiek komentować, ale naprawdę kolejnych lat nie da się przeżyć bez udostępniania między sobą pytań, notatek, książek... A do tego ogólnie znana słaba organizacja. Ale naprawdę wydaje mi się, że zmierza to ku lepszemu!

Dyskusja? 😎

3 komentarze:

  1. Chciałam iść na medycynę do Rzeszowa, ale teraz boję się, że w tym roku też będzie nieciekawa atmosfera...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od ludzi, a nie od uczelni :) Takżę wszędzie można trafić dobrze albo źle. Ja bym się o to nie martwiła aż tak, naprawdę!

      Usuń
    2. Będę dobrej myśli. Dzięki :)
      P.S. Świetny blog

      Usuń